Handelsbetingelser

Salgs- & Leveringsbetingelser

Nedenfor kan du læse om vores salgs- og leveringsbetingelser.
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på: EASIS@EASIS.dk

Levering

Vi bestræber os på en hurtig og sikker service ved udsendelsen af din ordre. Den fysiske transport foregår via Post Danmark eller GLS, der leverer i hele Danmark indenfor 2-5 dage. Hvis du ikke er hjemme på modtageradressen på leveringstidspunktet, vil postvæsenet anmelde pakken til afhentning på det lokale posthus.

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med EASIS.dk, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra EASIS.dk.

Vi leverer kun til adresser i Danmark.

Forsendelse

Hvis du køber for mere end 399 kr. sender vi dine varer fragtfrit til en GLS pakkeshop.
Dette gælder kun i Danmark (ikke Grønland & Færøerne).
Ved samlet køb under 399 kr., eller ved valg af andre leveringsformer end GLS pakkeshop, koster det:

Post DK privat uden omdeling: 49 kr.
Post DK Erhverv: 49 kr.

GLS Erhverv: 49 kr.
GLS Pakkeshop: 39 kr.

Betalingskort

Vi tager imod Dankort, Visa og Mastercard. Du kan også betale med MobilePay.


Betalingssikkerhed

Betalingstransaktionen foregår via en sikret, krypteret forbindelse. Det betyder, at det er 100% sikkert at betale med betalingskort på internettet. Når du sender dine betalingsoplysninger, krypteres de, hvilket gør det umuligt for andre at opsnappe de oplysninger, som du sender til os.
Vi modtager kun de oplysninger, som vi skal bruge til at ekspedere din ordre. Der er på intet tidspunkt mulighed for at andre får adgang til oplysningerne. Disse bliver hverken gemt eller opbevaret. Betalingssystemet er godkendt af PBS.

Fortrydelsesret og Reklamation

Ved fortrydelse, fejl eller mangler gælder følgende:
- Der er 14 dages fuld retur- og bytteret.
- Der er 2 års reklamationsret ved produktionsfejl iht. købeloven.
- Ved køb af varer hos EASIS Webshop, kan varerne byttes eller returneres ved at sende varen retur til vores lageradresse:

Milcom Logistik & Distribution
Farum Gydevej 64
3520 Farum

Varer skal leveres tilbage i samme stand som ved modtagelse.
- Returporto betales altid af kunden, samt portoen for den nye tilsendte vare (49 kr.). Såfremt der ikke fremsendes returporto forbeholder EASIS Webshop sig retten til at sende kundens nye varer pr. efterkrav.
- Ved returnering af en vare skal kvittering (eller en kopi) sendes med. Denne kvittering er modtaget på den opgivne mailadresse.

Anvendelse af cookies på EASIS Webshop

Når du besøger EASIS’ webshop anvender vi cookies til at registrere, hvad vores kunder ser på i butikken, styre købsflow samt til at måle trafikken på hjemmesiden. Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores hjemmeside, tilpasse vores vareudbud og øge vores service.
Hvis du vil slette de informationer, du gemmer på hjemmesiden, skal du foretage dig følgende. Slet cookie: I Internet Explorer slettes cookies under "Funktioner"- "Internetindstillinger" - "Slet cookies".

Fejl og mangler

Der tages forbehold for skrive- eller slåfejl, i forbindelse med varer og priser på sitet og i nyhedsbreve. Der tages endvidere forbehold for udsolgte varer.
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på mail eller telefon:
EASIS@EASIS.dk
Tlf. 70 20 24 55

Med venlig hilsen

EASIS Webshop
Klamsagervej 29
8230 Åbyhøj

CVR: 26091470

Priser

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for:

Valutaændringer
Force majeure
Leveringssvigt
Afgiftsændringer
Udsolgte varer og trykfejl

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse easis@easis.dk.

KØBEREGLER

1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


FORTRYDELSESRET - generelle regler

1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af  ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

Vi returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er to måder hvorpå De kan returnere varen på:
- De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet. I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til.
- De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til. I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos .

Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos . Beløbet returneres ved check udstedt til personen, som fremgår af købsfakturaen.

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning!  anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til . Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af.

3. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til  skal være forsvarligt indpakket.

Vi anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til . Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

EASIS produkter til enhver lejlighed!

Få inspiration til hvordan du kan anvende EASIS produkter til alle dagens måltider. Lige fra morgen til aften. Se de mange spændende og nemme opskrifter her på siden.

Få inspiration!

Tilmeld dig EASIS nyhedsbrev og vær den første til at høre om nye produkter, opskrifter, kost & ernæring og meget mere.

EASIS A/S   |   Klamsagervej 29   |   DK-8230 Åbyhøj   |   Tlf. +45 70 20 24 55   |   Fax +45 70 20 24 56   |   easis@easis.dk
Klik mig
0